Life is no nintendo game.

Kärlek är bara ett tillfälligt rus, och likt en fylla kommer ruset att försvinna. Abstinens tillkommer efter mer och mer tillfredställelse. En lovefool likt en alkoholist. Kan det vara så? kan det skapas ett beroende? 'What is love, baby dont hurt me', Kanske gör vi oss själva illa. Kanske är det du som skapat ditt eget krossade hjärta, och jag mitt? Vi gillar att gråta, vi vet inte vad det är som gör att det är så men vi vet hur det känns. vi lider, vi hatar, vi bråkar och vi skadar. Vi älskar. Styrkan i oss är större än vad vi tror. Vi säger att vi hatar varandra. Men egentligen tycker vi nog om känslan av svek och lögner. What if life were all sunshine and rainbows? för mycket av något gör dig spyfärdig. Man behöver det onda för att uppskatta det goda. Vi är lyckosökare. Vi vill uppnå det yttersta. Ruset. Vi går ett steg för långt och vi ramlar. kärlek. Vi gillar att ligga och vi behöver någon som ger oss bekräftelse och närhet. Det är en ego kick. det finns inget som heter jag älskar dig. Människan är en egoistisk varelse och det är precis det allt handlar om. Att få sina egna behov tillfredställda. jag älskar mig.
Mig.
Och det du gör för mig.

Äntligen förstår jag.
Du kommer aldrig att älska mig.
Du älskar dig själv och det jag gör för dig.
Så nu skall jag älska mig och ingen annan.
Kanske kan vi älska oss själva tillsammans nångång...

Emteller


Kommentarer
Postat av: vilica

I agree.

2010-06-15 @ 09:28:13
URL: http://vilica.blogg.se/
Postat av: Anonym

ah dom är awsommme :D

2010-06-15 @ 10:46:22
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: e

Varför vi gillar att gråta är för att det får oss att känna oss levande

2010-06-16 @ 15:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0