Som när man var liten och ville vara stor. Som när man är stor och vill vara liten.

När jag var liten  lekte jag ofta mamma pappa barn. helst ville jag vara mamma eller storasyster. 'storasyster' var den häftigaste personen i världen. mest för att hon var stor och visste så mycket om världen. hon kunde göra vad hon ville medans lilla jag inte ens fick gå till affären själv. när jag lekte så kommer jag ihåg att jag brukade titta mig i spegeln. tänka på livet och drömma mig bort till den vuxna världen. den verkade så underbar och nästan magisk. där fanns inga långa dagar i skolan eller eftermiddagar på fritis. där fanns frihet och möjligheter.
när jag sedan blev lite äldre och insåg att det vuxna livet inte bara var en saga utan även ett oändligt långt bärandes på en gammal syltburk fylld med ångest, arbete och åtaganden, så började jag fascineras på ett annat sätt. pengar var min drog och allt jag ville göra i livet var att jobba och precis som dom vuxna gjorde. för pengarna man tjänade kunde man köpa fina skor och ännu bättre, en upplevelse. en natt i strobeljusens värld där glasets innehåll var rosa och gjorde en modig. vuxenvärlden var den bästa världen av alla världar och det var i den världen jag ville leva i. jag fortsatte att leka och leken hade aldrig någonsin varit så rolig som nu. jag var liten och ville vara stor. nu e jag stor och vill vara liten. det är kul att leka. men det är inte lika roligt när leken är ett måste...

Happy B-day

Emteller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0