Betong-Barn



Har Götlaborg förvandlats till, eller alltid varit en stad full av betong-kids?
En sista minuten till rhodos, en weekend i båstad eller en vecka i troppan. Oavsett storleken på plånboken så lockar inte norrlands skogar eller mormors husvagn, och korvfest i gillestugan är ungefär lika eftertraktat som ett kärleksbarn i magen efter engångsligget på fyllan.
När slutade vi äta familjemiddag och började hetsäta en sallad på soho innan första vinglaset skulle svepas på förkröket en måndags eftermiddag? 
En spliff-break och en quicki på skolans toalett. Är vi påväg in i en ny verklighet eller har vi redan levt såhär så länge att vi inte ens märkt det själva?
Kanske är man på ett sätt när man är ung och blir på ett annat sätt när man är gammal?
Vi tittar på våra föräldrar och ser en grå generation med tråkig livsstil och tänker att om dom visste att deras dotten blev knullad bakifrån inne på en krog-toalett efter att hon precis dratt sex shottar fish och rökt sig hög på annat än malboro light så skulle dom skulle dö på fläcken. Men hur var dom själva i sina yngre dar?
Jag tror att troppan idag är som huset vid sjön var för 20 år sedan. 'The place to be' och inte spred sig mindre könssjukdomar då. Tvärt om, Feel free to fuck and free to fuck up. Knarka och må bra kanske var din mammas motto när hon var 20.
När jag har lämnat ungdomens dagar bakom mig antar jag att världen kommer se mycket klarare ut. Och tills dess kommer jag fortsätta dricka mitt måndagsvin och blicka tillbaka till snyggingen på andra sidan baren.

Godnatt.

Emteller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0