Attention Whore

Uppmärksamhet. Smaka på ordet. Visst känns det bra. För endel betyder det mindre och för andra mer. Vare sig vi vill eller inte så söker vi alla efter ordet i fråga. Och bara för att man inte tänker på det så betyder inte det att man inte gör allt för att få det. I ett rum där klädstången tungt bär upp klänningar utav alla kulörer men där byrån är täkt utav café tidningar sitter jag nu. Med hela livet i knät och kvällen en meter framför mig. Ikväll ska jag sitta hemma. Precis som alla andra helger innan idag. Jag skriver rent ut sagt skit och det spelar ingen roll om jag skall supa skallen av mig eller berättar att datorn är min bästa vän. Allt jag skriver är för att söka uppmärksamhet. Eller? Vad räknas som att söka uppmärksamhet? Är det att gå ut på krogen i 15 cm höga klackar eller kan det även vara att gilla en status på facebook? Oavsett defenitionen av vad det är så lever det en parasit inom oss alla, desperat efter den så nedvärderade uppmärksamheten. Medvetet eller inte så tror jag att vi alla inners inne är Attention Whores.


Godnatt.

Emteller


Kommentarer
Postat av: ja du

Douche?

2010-08-09 @ 00:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0