Göteborg i ett nötskall

Jag vet inte om ni förstår. Det verkar inte så då jag hör att det viskas runt om på stadens gator och torg.
Jobbar hon verkligen som strippa?
Är det sant att hon drar cola?
Suger hon gubbkuk?

Jag vet att ni lever genom mitt kräkandes på denna misär till blogg. Men det är dags att jag knäpper med fingrarna och väcker er ur narkosen jag så magiskt satt er i. It's all a part of the show mer eller mindre. Se personen bakom alla texter och bilder som en karaktär ni älskar att hata och hatar att ni älskar att prata om. Se henne som en annan del av mig. En del som ni önskar vore sann. Som ni för vidare genom att göra precis det jag gör. Spy ord. Ord som egentligen inte har något som helst värde. För ni vet. Ni vet att det är skit alltihoppa. Men ni har låtit det krypa under huden på er. Det har tagit över. Jag har tagit över. Viljan är större än vettet. Ni önsakar att allt ni såg var sanningen. För vad skulle denna stad vara utan leken 'viska vidare'?

Jag är ledsen att säga det. Men du är fortfarande fast. Precis...HÄR

Emteller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0