Vissa dagar är bättre än andra...



LvL igår var skit kul. dansade på allt från golv till tak tills mina strumpbyxor gick sönder. Nu sitter jag här med tjut i öronen som aldrig lär gå bort och orkar inte skriva mer.

Hitta en grymt bra text, läs och njut.


Nu är det bara väntan,

inget kvar att hämta.

Kan stå i mitten av nordstan och ändå vara ensam.

Och Göteborg är vackert, men inte mycket mer,

Tryckt och stelt men det ger mig ingen lycka mer,

för hela staden äcklar mig men jag är dum och stannar.

Den är en tjej jag tatt’ tillbaka fast hon knullat andra.

Men kyss mig på munnen vi glömmer det bara för kvällen,

ta mina händer bara och håll i dom vad som än händer.

Och alla dansar och dom ler när dom sjunger om ångest och dj’n spelar samma låt för hundrade gången. Finns inget här att hämta bara misär och längtan,

så håll mig hårt för ikväll är jag så jävla ensam. Försöker kväva känslan.

Men jag längtar hem. Och det slår mig när orden kommer ur min mun,

hur den här staden dödar dig när du är ung.


Ta mig här ifrån. Lilla London.


Nu är det bara ängslan, som att vara fängslad.

Det är samma känsla ifrån höghusen till radhus längan,

eller i innestan’ för det finns inget kvar av det man en gång haft eller ville ha.

Och alla drömmarna dom stulit och sen dratt’ i smutsen,

som man gett upp en efter en för en plats som vuxen.

Finns ingen nostalgi, bara ett låtsas liv. Jag måste göra något snart innan jag får panik.

Finns inget kvar att nämna,

bara en stad att bränna,

så håll ut lågorna så länge det finns gas i tändaren.

Och jag vill inte verka obstinat men jag älskar och hatar denna fucking stad.


Ta mig härifrån. Lilla lilla lilla london.


Kan vara det bästa jag läst på länge.

Emteller


Kommentarer
Postat av: ebbis

Sjukt bra, läskigt bra!

Texten är ju bara så rätt alltså..

2009-11-12 @ 22:59:25
Postat av: Em'

jag vet, hittade den på en annan blogg förut. tror det kan vara en låt eller nått. sjukt bra iaf. stämmer så bra att man blir rädd..

2009-11-12 @ 23:11:35
Postat av: Philip

Det där är en låt. Lilla london heter den. Du hittar den på spotify Anton kristansson heter han. Peace

2009-11-18 @ 15:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0